شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۷:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک شرکت آلمانی با استفاده از انرژی خورشید، کیف را به باتری خورشیدی تبدیل می‌کند.

 حسن این روش در این است که کل سیستم، کوچک و سبک بوده و سلول‌های خورشیدی به کار رفته در آن انعطاف‌پذیز و البته قابل حمل هستند. 

به گزارش دویچه‌وله این سیستم از یک صفحه خورشیدی انعطاف‌پذیر تشکیل شده که بر روی یک کیف، چمدان یا ساک چسبانده شده است. اگر کسی مدل کیف‌های ارائه شده را نپسندد یا به تازگی کیف خریده باشد، می‌تواند تنها صفحه خورشیدی را تهیه کند.

این صفحه را می‌توان تا کرد، در هم پیچید یا با نخ‌هایی که برای این منظور به آن آویزان شده، بر روی یک کیف سوار کرد. این صفحه با استفاده از یک کابل، به یک دستگاه متصل می‌شود که نور را به برق تبدیل می‌کند.

این دستگاه به اندازه یک موبایل معمولی است و تنها ۱۲۰ گرم (معادل یک تلفن همراه) وزن دارد. دستگاه مورد نظر برق را در خود ذخیره می‌کند و البته می‌توان همزمان از آن شارژ گرفت. دستگاه یادشده صفحه‌ای دارد که برق موجود در دستگاه و برقی که دستگاه شارژ شونده می‌گیرد را نشان می‌دهد.

اگر دستگاه در معرض تابش مستمر نور خورشید باشد، پس از یک تا ۲ ساعت شارژ شده و در این حالت ۶ وات ساعت برق در خود دارد. این مقدار برق، معادل دو مرتبه شارژ برای یک موبایل معمولی است.

خود دستگاه به دلیل طراحی خاص، برق بسیار کمی استفاده می‌کند. اگر نور خورشید برای شارژ کردن دستگاه کافی نباشد، می‌توان دستگاه را با برق خانگی یا شارژر فندکی خودرو شارژ کرده و به عنوان باتری از آن استفاده کرد.

کد خبر 76834

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز